Lembutmu Mempengaruhi Pekerti


 

Saya mengesat air mata yang hampir mengalir lantas memeluknya.Moga suatu nanti hatimu terbuka sahabatku...
Pendekatan juga yang membantu.Semuanya dengan pendekatan Islami.Kerana kelembutan Rasuslullah juga yang memikat hati orang-orang jahiliyah ke arah jalan Hidayah.Menuju jalan Islam yang cerah...
Sesungguhnya, hari ini, satu lagi peristiwa yang tercatat dalam helaian hidup ini.Menambahkan pengalaman untuk menuju jalan dakwah seterusnya nanti.Semoga hari-hari yang bakal mendatang nanti akan terus direntangi dengan penuh kesabaran di hati.Insyaallah..
Mencari Dan Terus Mencari Damai Yang Hilang
Jumpa lagi, Insyaallah..

Semoga beroleh manfaat..


1 April 2010


Comments

harr said…
Salam Iffah.

I was almost in tears (of hapiness) when i read yr entry. I am so happy for u. I am sure u feel much more confortable now at school compared to before. Perhaps u can write a novel based on yr real life experience in the uk, particularly yr school. I'd love to read it :)

All the best.
teacher bie said…
agreed to harr's opinion..buat satu tau iffah, buah tangan dari uk sblm balik m'sia..:)

p/s:alhamdulillah...now u seem so happy and its u dat change them..masya Allah.
oh yer...exactly right cuz now I leave with principe, be positif..
even now I'm so upset bcz of sumbedy dat told me teacher, she have to teach me definitely more, cuz i'm stupid, but such wat I said, 'be positif'.

Without all this hard, we can't be a muslimah who is a servant of Allah that always remember who we are.That's why, I'm proud to be a Muslim that have to through all the tough time at school, even I don't have to tell what's going on actually to the people...
Be proud...To be a muslim....
p/s:insyaallah.....akan sampai juga suatu hari nanti...
This comment has been removed by the author.
Salam, Iffah,,

Lmer x dr cerita ,,

Teringin nk sembang ngan anti..

Tula, ana nie wktu anti kat skola tu ana x ckp ngan anti pown,,

Besela ,, ana nikan pelik sket,,

Ana nk sgt jdi mcm anti,,

Doakanlah,,

Taun dpn ana x dpt jumpa kwn kaat Islah,,

Ana pindah KL blik,,

Susah la nk hidop kat KL,,

Walaupun x sesusah hidup kat Durham,,

Kat sner sosial dyer trok ,,

Sgt trok,,

Bgi la tips ker,,

InsyaAllah ana akan igt anti punyer nsihat,,

Doakanlah iman ana sekuat anti yer?

Ni Bushra laa,,

Klu anti tertanya-tanyala,,

huhuhu,,

Slm,,
BUSHRA:Wassalam..
Ye ke?Nk pindah KL?sblm anti duk KL ke?Wah2....ana ade kwn nmpknyer...haha
tips?Ana rasa iman anti pun x mudah goyah...Harapnya anti akan tabah dan kekal dengan iman anti yg sedia ada.
Pesan ana, kalau anti ade mslh, 'be positive'....dan jgn mudah mengalah...klu masalah social...adalah better kita x de kwn mcm ana awl2....sbb, satu saja yg buat kita terpengaruh ni adalah kwn....
Selagi iman kita kuat dan tak mudah runtuh, selagi itu iman kita terjamin....semoga dgn kata2 ni, akan terpahat di ingatan anti..Tabahkn hati dan teruskan perjuangan kita sbg pelajar...

Slm syg,
islami98 a.k.a Iffah Nabiha
Slm , skali lgi,,

huhuhu,,

TQ Iffah!

Pst anti yg nie , tdi,

ana print (sori ek , x bgi tau)

petu ana bgi mak ana bcer,,

mak ana kter anti bdak baik..

Mak ana pon doakan ana jdi mcm anti,,

haha,,,

Hrp dpt jumpa bler2

Jgn hlg contact sdh..

Bye,,
Assalamualaikum!!
wslm sekali gi, haha...
welcum bushra~syh anti~haha
anti mmg mcm ana~ana pon mcm anti~sbb anti kan kembar ana~haha..

Ana tergelak mase anti ckp anti print tadi....mcm la ana nk marah...bushra, klu anti sebar dekat berita harian pun ana x kisah tau~haha

Ok....ana selalu ingat dekat anti....salam syg untuk kembar ana ni!:-) haha
This comment has been removed by the author.
Anonymous said…
assalamualaikum...here is atikah!!!are you okey?i miss you very much...
wslm,atikah...owh here you are!yeah i'm fine thank you...what about you???Are you fine???
and I miss you too....sooooo muchh...;)

Popular Posts