Seindah Ciptaan-Mu


 

Antara dua sahabat, berbeza pandangan, berbeza kepercayaan, berbeza anutan, berbeza prinsip, berbeza fikiran....Dan segalanya..

Pun begitu, segalanya diharungi bersama...Walau terkadang terpaksa menolak setengah undangan, jemputan, dan ajakan dari teman...Yang mengharukan, segala yang berbeza itu tak pernah dijadikan alasan untuk memutuskan persaudaraan.

Berbeza anutan atau kebudayaan bukanlah satu penghalang untuk saling kasih dan mengasihani.Ia bukanlah penghalang untuk kita terus berpegangan.Menuju masa hadapan...Saling bertukar fikiran..

Mungkin, adakalanya berselisihan...Pun begitu, segala yang baik diambil untuk menyempurnakan jalan pengembaraan.Bahkan, di situ juga jalan untuk membantu si teman mencari ketenangan -itulah jalan yang berlandaskan keimanan..
"Seindah Ciptaan-Mu..."
~*~Open Your Eyes~*~

Can't you see this wonder
Spreaded in front of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
The push it all aside..
NO......
"*"
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way(Allah)
Guide us every single day...(Allah)
Keep us close to you
Until the end of time...

Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you're feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
The push it all aside
NO..........

Repeat "*"
When a baby's born
So helpless and weak
And you're watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
Repeat "*"Allah...
You created everything
We belong to you
YA RAB we raise our hands
Forever we thank you
.....Alhamdulillah......

"Whatever you believe, we'll always be friends". -Holly Gray

Mencari Dan Terus Mencari Damai Yang Hilang

Semoga Beroleh Manfaat.




Comments

harr said…
Salam Iffah.

Maher Zain it is yeah... my favourite. Me and my family love this song and other songs so much.

I'm so proud of Holly ... she is indeed a true friend ... may she receive Allah's guidance one day.
Amin InshaAllah.
HARR:Yeah it is. Same, my family love this song so much and other songs especially For The Rest Of My Life. I thought every day they should listen to that song. And I always laughing at them..Hehe..

InsyaAllah....That's what I hope..I'm sure that if she receive Allah's guidance, InsyaAllah, she will be a good muslimah..

Me too, so proud with her...Subhanallah...
teacher bie said…
salam iffah..
sangat mengharukan membaca holly sahabat yang berlainan anutan sangat2 mempertahankan prinsip sahabatnya yang muslim..masya Allah..
sama2 lah kita berdoa semoga dia adalah 'hamba terpilih' yang Allah akan beri petunjuk dan hidayah (melalui perkenalan dgn iffah..)insya Allah..
p/s:suka juga lagu2 maher zain, hari tu round kl cari kat kedai kaset tp x jumpa pun..kat book fair pon xde..huhu..kat mana ye nak dapatkan?harr r u hamraa?hehe
harr said…
Salaam Teacher Bie,

i'm sorry but ... i'm not hamraa :)

i also don't know where to find maher zain's cd. but alhamdulillah i am lucky coz in my car there is a usb port, so i can just save the songs in my thumb drive and listen to those beautiful songs while driving to work. among my fav is insyaAllah, always be there and thank u Allah.

a friend of mind is going to jakarta one of these days and i already asked her to buy a maher zain cd if she happen to bump into one.

p/s: teacher bie, r u ateh b?..(bie=b?)hehe...
HARR & TEACHER BIE: Alhamdulillah.That's the way how to be happy with our friends.Not like some people out there.They used the wrong way to be happy with their friends.Even their family.Astaghfirullah..
Keep going and be proud..to be a muslim..

Sincerely,
Iffah Nabiha a.k.a islami98
teacher bie said…
Harr:ALHAMDULILLAH..im still the same person..'b' for baik..(hehe),berilmu, beriman n beramal(insya Allah)..

iffah:i just watching 'IM A MUSLIM'just now on astro..stories about British MUSLIM..rasa teringin pulak ke UK n interview sendiri..menarik sangat mcm mana saudara baru lebih taat dr mereka yg lahir muslim..n then it show dat how they can perform solah @ wherever they go w/out surau@ masjid like m'sia..(yelah, org m'sia kena stop @ surau/masjid baru nak solat)tgk kat UK, mcm bersih je kat mana pun..nak solat kat mana pun xda masalah..btul ke mcm tu iffah?bagus ye..
feeling so thankful dat im a muslim since day 0..ALHAMDULILLAH..
ha'ah....wah...kalau ade kesempatan nk tgk gak...ya,kat sini bersih...pertama kali melangkah, terlopong juga....sedangkan kebersihan juga tuntutan islam...Macam yg sy kata, akhlak islam akhlak kegemaran dunia..

Alhamdulillah...
makbonda said…
Salam Iffah,kagum dengan anak orang Islam yang kuat pertahankan prinsip,adakah anak cucu yang lain makbonda punya kekuatan dalam situasi begini.
MAKBONDA:Wslm makbonda, terima kasih dan saya yakin, anak cucu makbonda juga pasti mempunyai kekuatan untuk mempertahankannya, ianya tidak mudah dan mungkin mengambil masa.

Seterusnya,saya yakin yg makbonda juga mempunyainya dan juga anak cucu makbonda. Hanya tidak diasah dan insyaallah akan teserlah juga suatu hari nanti.Moga dikurniakan anak cucu yang soleh wa musleh ya makbonda..

Popular Posts