Muqaddimah

Dengan Nama Allah, Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Alhamdulillah, Pemurahnya DIA dengan izinNya mempunyai kesempatan untuk menulis pada masanya. Namun, komitmen sebagai pelajar Year 10 mungkin menyebabkan keperluan meluangkan masa untuk pelajaran lebih utama buat seketika. Afwan andai jarang menulis. Moga bermanfaat apa yang ada :)

Wednesday, 27 October 2010

SUARA HATI

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Kesejukan menggigit tubuh tak terasa lagi. Lebih-lebih lagi tatkala mata membaca isi akhbar terbaru dua tiga hari yang lepas.

"Ayah, bukan ke kelab malam tu yang macam menari-nari tu,kan?"

"Ye la."

"Pastu,bende tak elok la?"

"Ye la."

"Habis tu, takde maksud lain dah kan?"

"Ye la."

"Ye la aje!"

Hehe ;D

Siapalah seorang pelajar yang 'baru lahir pagi tadi' berumur 12 tahun ingin menyuarakan pendapatnya. Minat mahupun bakat dalam bidang politik pun tak ada. Apatah lagi keseronokan alam kanak-kanak pun masih dirasai. Semestinya tidak mendapat tempat di kalangan orang-orang yang berilmu lagi baik akhlak dan pengalamannya.

Namun, pada saya ini bukan lagi soal politik. Tapi ini soal agama. Baru-baru ini saya telah mengikut ayah pergi berceramah di Scarborough dan saya tertarik pada input yang diberikan.

Saturday, 16 October 2010

SEKUNTUM DOA


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tohmahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerana tiada siapa yang sudi membela
Kutabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku
di lautan sepi
Ditinggalkan mereka yang aku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di
hati