SEKUNTUM DOA


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tohmahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerana tiada siapa yang sudi membela
Kutabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku
di lautan sepi
Ditinggalkan mereka yang aku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di
hati



Ya Allah tidakku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah kutemui
Mengakhiri segala yang telah aku mulai
Ya Allah engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar tidakku berhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali menteri pagi
Setelah malamku berkalut benci





Ya Allah, semoga hati-hati kami ini terus tetap dengan agama-Mu. Semoga manisnya iman ini terus mengiringi penyusuran kehidupan ini ya Tuhan..

Ya Allah! Betapa sulitnya gelora kehidupan,

Tika hati nyaris hanyut di ombak kepuasan,

Tika membuat pilihan kebajikan,

Atau menyambut kedatangan syaitan..


Ya Allah!

Hamba-Mu ini banyak tenggelam..
Cahaya iman mula kelam...

Jiwa ini semakin kontang...

Dek keimanan yang mula gersang.....

Ya Allah!


Dugaan,

Ujian,

Cabaran,

Rintangan,

Halangan..........................

Semuanya Kau wujudkan..

Untuk berbicara dengan hamba-Mu.

Memberitahu kami untuk mengawal nafsuku.

Tapi...

Adakalanya ku tak mampu lakukannya ya Allah...

Lalu semakin berkesan jarum-jarum syaitan ditusuk ke badan..

Menghapuskan sekian banyak persediaan..

Bekalan menuju kematian..

Ya Allah.


Aku tak sekuat itu.

Aku tak sepeka itu.

Aku tak sebaik itu.

Ya Allah.


Semoga,

Aku peka dengan arahan-Mu.

Semoga,

Aku tak pernah lalai dengan suruhan-Mu.

Semoga,

Aku thabat dengan ujian-Mu.

Semoga,

Aku terus erat dengan peganganku.

Semoga...

Aku terus setia dengan agama-Mu.

Kuatkan aku ya Allah!




"If evil doesn't exist, there is no law,

there is no school,

there is no judgement,

there is nothing.

No FREE WILL.

Nothing to do......."

Bergema kata-kata sendiri di telinga. Tatkala perdebatan "Why Does Evil Exist?" berlangsung.

Tabahkan aku ya Allah!

Mencari Dan Terus Mencari Damai Yang Hilang

Jumpa Lagi, Insyaallah...


Comments

Anonymous said…
t's such a important site. fanciful, very fascinating!!!

-------

[url=http://oponymozgowe.pl]Opony Mozgowe[/url]
[url=http://pozycjonowanie.lagata.pl]Pozycjonowanie[/url]

[url=http://seo-katalogi.eu/zdrowie,i,uroda/opony,s,366.html]opony[/url]
matadore said…
Syukran atas puisinya..

keep it up girl :)
Afwan, moga bermanfaat<3 :)
ateh bie said…
amin..taqaballallahu minna wa minkum.. :)

Popular Posts