MAAF!

Assalamualaikum semua,



Akan kembali, Insyaallah.

Bukan sekarang, kerana kini saya a-m-a-t sibuk.

Banyak yang hendak cerita. Tapi banyak juga kerja. Nabhan, bakal menghadapi peperiksaan. Setiap malam mesti mengajar adik saya yang seorang ini. Minggu ini, guru saya pertingkatkan kualititi silibus pengajaran yang mana bermaksud, kami akan belajar dengan lebih se-ri-us. Bismillahi tawakkaltu 'alallah! Terkejut saya ketika subjek Biology yang lebih susah(kena hafal perkataan latin yang pelik-pelik tu, huhuwa!) mula menerpa, ICT massive project! Memegang jawatan penting dalam topik ni. Tak maulah sebut, nanti ada yang kata nak boast pulak. Art - Hmm, banyak benda kena buat. Mathematics  kena belajar basic Architecture. Huwaaaaa... Susah la macam ni...

Saya tanyakan sahabat saya di Malaysia, apa yang mereka belajar dalam subjek Geography (Saya sepatutnya di Malaysia tingkatan 1), dia kata cikgu tengah ajar macam mana nak baca peta(Tak acik). Aduhai, di sini bukannya main peta saja, tu, volcanoe dan earthquake tu! Alhamdulillah, peperiksaan sudah selesai, saya dapat yang tertinggi iaitu full mark :) Alhamdulillah.

Berita yang kata guru saya mungkin ter'panas', Osama bin Laden. Habis-habis, di sekolah, mestilah sebagai satu-satunya muslim di dalam kelas, saya kena tebalkan telinga, tahankan amarah, bila ada yang marah. Nama saya pun naik sekali. Sabar je lah -.-

Astronomy club, segala-galanya. Aduhai, doakan saya semua. Menulis? Okay, pasti akan kembali. Dengan artikel JANGAN DITUNGGU.

Jadi, untuk yang tanya saya soal ikhlas dan sebagainya, Insyaallah saya akan jawab. Semoga bertemu lagi dalam artikel-artikel yang lain di lain hari waktu dan saat..

Assalamualaikum...

Mencari Dan Terus Mencari Damai Yang Hilang

Jumpa Lagi, Insyaallah...!

p.s: Terkesan dengan kata-kata seorang hamba Allah ; remember this Iffah, he will ask you at hereafter ; What did you do when you know something while others doesn't?

Iffah Nabiha Ahmad Jailani

Comments

saRa k3c!k said…
biology? basic architexture? valcano n earthquake? wahhh..sgt dasyat yaa iffah..semoga Allah terus memberkati usahamu adikku..insyaAllah.
huhu... memang susah, tapi tiada yg mustahil :')

terima kasih kakakku sayang :D
saRa k3c!k said…
yeahh..nothing is imposible n imposible is nothing ! hehe..

Popular Posts